AMSP ČR podporuje malé a střední podniky a živnostníky podnikající v cestovním ruchu!

AMSP ČR je zakládajícím členem Digitálního inovačního hubu DIH TOURISM 4.0, Misí tohoto ústavu je advokacie digitalizace a potenciálu digitální transformace v oboru turistiky a cestovního ruchu. Aktivity AMSP ČR v digitálním inovačním hubu jsou pokračováním projektu Rok digitálního podnikání 2019 a současně součástí projektu Rok malého podnikání 2020.

Otázky, které před nás staví dnešní nová situace způsobená pandemií COVID-19 a které jsou v současné době vysoce aktuální pro řadu odvětví jsou o to aktuálnější pro nejvíce hospodářské postižené odvětví  kterým je turistika a cestovní ruch. Naprostou většinu služeb v tomto sektoru nabízejí právě MSP a živnostníci!!!

Podnikáte dnes v sektoru turistiky? Rozhodujete se podnikat v cestovním ruchu a souvisejících službách? Dnešní trendy směřují silně k digitálním formátu služeb, sdílení informací, digitalizaci klíčových marketinkových aktivit apod…

Máte nápad na nové digitální řešení v cestovním ruchu. Chcete inovativně oslovit vaše klienty/turisty, aby právě vaše služba byla viditelná a atraktivní? Hledáte taková řešení? Rádi si o něm s vámi popovídáme v Digitálním Inovačním Hubu DIH TOURISM 4.0.

Ke konceptu DIH TOURISM  4.0 a  podmínkám vzniku hovoří ing. Luděk Kühr:

Fandím všem, kteří seberou odvahu a rozhodnou se převzít plnou zodpovědnost za svůj profesní a pracovní života a rozhodnou se podnikat. My pracujeme s podniky v cestovním ruchu a máme profesionální vhled do odvětví, které si v současnosti zažívá těžké časy – do průmyslu cestovního ruchu! Patří sem obrovská paleta činností a služeb od reklamy, médií, služeb cestovních kanceláří a operátorů, ubytovacích a hospitality služeb, gastronomie, cateringu, průvodcovských činností, správy historických objektů, uměleckých činností a performancí a dalších aktivit, které konzumujeme na výletech a v čase dovolených, až po řízení destinací všech velikostí.

Mnoho startupů, MSP, které jsem potkal se etablovalo v právě v tomto odvětví, které je v současnosti v hluboké depresi a které se bude v mnoha ohledech změnit. Neměli bychom doufat v to, že se vše vrátí do původních kolejí. Nestane se tak. Budeme se muset naučit žít a cestovat s těmito novými hrozbami, které jsou výzvou ke hledání nových postupů.

V minulých letech se lidé vydávali na cesty kolem celého světa. Zdálo se, že pokud jste osobně nebyli na všech „instagramabilních“ místech jako byste nežili plnohodnotný život. Stále více lidí mělo odvahu cestovat na vlastní pěst, bez cestovních kanceláří a doprovodu jejich delegátů. To vedlo k prvním velký změnám na trhu. Cestovní ruch si začínal uvědomovat, že se mění a staré postupy a obchodní modely přestávají fungovat. Nové digitální globální firmy jako Booking.com, Airbnb, ale i brněnská Kiwi.com otevřely svět nezávislým cestovatelům a tradiční ikonické značky se dostávaly do problémů. Vzpomeňme jen na bankrot nejstarší britské cestovky Thomas Cook loni v létě.

Co bylo, je a bude pohonem této změny? Je to digitalizace a digitální transformace. Když v roce 2017 prohlásil bývalý šéf Googlu, Eric Schmidt že digitalizace a umělá inteligence změní každý byznys, tak se to týkalo i turistiky i když si to mnoho lidí nedovedlo a často dodnes nedovede představit.

Dnes před námi stojí nové výzvy, a to je příležitost pro nová, neotřelá kreativní řešení a nové podnikatele a startupy, které s nimi přijdou. Hlavní je se uvědomit, že před námi nestojí úkol vrátit svět před současnou krizi. Před námi stojí úkol budovat svět, a to i ten cestovatelský, uvědomělejší, zelenější a zodpovědnější. A v tomto ohledu vidím před novými podnikateli nepřeberné množství výzev, úkolů a příležitostí, na nichž mohou začít pracovat a na kterých budou budovat své nové podniky a nové obchodní modely.

Těším se, že nové technologie a řešení budou moct turisté využít na svých cestách a DIH TOURISM 4.0 může k tomu být mladým startuperům dobrým průvodcem.