Studuj gastro 2023 již brzy představí vítěze

 V srpnu roku 2023 vyhlásila Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR ve spolupráci s Českým gastronomickým institutem v pořadí již 4. ročník Studuj gastro. Program je určen středním gastronomickým školám napříč Českou republikou, které se snaží výhradně přes sociální sítě motivovat studenty posledních ročníků základních škol ke středoškolskému studiu gastronomie. Dlouhodobým cílem programu je pozvednutí reputace gastronomických oborů, motivace k jejich studiu a podpora vzdělávání a  profesionalizace v gastronomii.

Do 4. ročníku soutěže Studuj Gastro se přihlásilo 28 škol. I letos se výzvy zhostily registrované školy naplno a jejich účty na sociálních sítích se od 1. 10. 2023 do 20. 12. 2023 začaly plnit zajímavými příspěvky. Ty zahrnovaly nejen dění ve škole týkající se studia gastronomie, ale důraz byl kladen také na propagaci školy jako takové. Často se objevovaly také zajímavé fotografie a příspěvky ze stáží, spoluprací s hotely, restauracemi i známými osobnostmi. Ze sdílených příspěvků je znát, že studium žáky baví, jsou na své školy pyšní a obor který zvolili považují za své budoucí poslání.

Aktuálně probíhá vyhodnocování výsledků na straně pořadatele, následně vybere odborná porota tři finalisty. Vítězové budou slavnostně vyhlášeni v rámci konference GastroTek, dne 13. 4. 2024, která je součástí druhého ročníku akce Makro Czech Gastro Fest. GastroTek probíhá ve dnech 12. 4. a 13. 4. 2024 a získal záštitu Ministerstva průmyslu a  obchodu a je pořádán společností Food´n Beverage Foundation Czech, který je hrdým držitelem licence pro pořádání Bocuse d´Or Czech. Největší gastronomické soutěže, které se nejen pro svou atmosféru, ale i  profesionalitu přezdívá kuchařská olympiáda. Určitě je tedy dobrou volbou navštívit konferenci GastroTek po oba dny i se studenty škol gastronomických oborů. Velké dík patří také partnerům soutěže, kteří věnují vítězům hodnotné ceny i svůj drahocený čas. Děkujeme společnostem: Teya, Premium Gastro, restauraci Červený jelen, Kulinářskému umění, společnosti InterGast PRODUKT i brandu Coca-cola, mediálním partnerům Gastro & Minutka a Trade News.