Start Roku malého podnikání 2020

        Hlavní projekt AMSP ČR pro rok 2020 navazuje na úspěšné předchozí projekty: Rok řemesel 2016, Rok venkova 2017, Rok rodinného podnikání 2018 a Rok digitálního podnikání 2019. Cíl projektu: RŮST – z živnostníků malé firmy, z malých firem střední firmy 2 hlavní cílové skupiny: Živnostníci – Rozvinout ŽIVNOSTENSKÉ PODNIKÁNÍ – zjednodušit a […]

Co čeká podnikatele v r. 2020? Přehled hlavních změn a podpory

Ministerstvo průmyslu a obchodu zveřejnilo přehled hlavních změn, příležitostí a podpor pro podnikatele v roce 2020. Týkají se mimo jiné jednotných dat účinnosti, pojištění, eNeschopenek, elektronické evidence tržeb, daní, mýta či rodinných firem. Více informací zde: https://www.mpo.cz/cz/rozcestnik/pro-media/tiskove-zpravy/co-ceka-podnikatele-v-roce-2020–prehled-hlavnich-zmen-a-podpory—251601/

Bramborový salát na vánočním stole – poradna Asociace výrobců lahůdek

Jak dlouho vydrží bramborový salát? Dojíst jej můžete i po svátcích. Nejdřív k čerstvě usmaženému kaprovi nebo řízku na štědrovečerní tabuli, na Boží hod stejná kombinace ve studené variantě, na Štěpána na chlebíčky. Takový je obvyklý vánoční osud bramborového salátu v českých domácnostech. Pokud jej ale připravujete sami, podle rodinného receptu, nikdy ho není „deset deka“. Spíš […]

Brožura MPO k podpoře MSP 2020

Ministerstvo průmyslu a obchodu vydalo informační brožuru, která obsahuje ucelený přehled poskytovatelů a programů podpory pro malé a střední podniky. Podnikatelé tak budou mít souhrnné informace o dostupných možnostech podpory. Brožura ke stažení zde: https://www.mpo.cz/assets/cz/rozcestnik/pro-media/tiskove-zpravy/2019/12/Brozurka-MSP.pdf Celý článek naleznete zde: https://www.mpo.cz/cz/rozcestnik/pro-media/tiskove-zpravy/na-jakou-podporu-mohou-dosahnout-cesti-podnikatele–mpo-vydalo-prehled-s-podrobnymi-informacemi–251359/

České restaurace zdražují: Pod 100 korun už se v nich nenajíte

Každý, kdo se občas zajde najíst do restaurace, si nejspíš všiml, že ceny pokrmů na jídelních lístcích neustále rostou. A netýká se to pouze specialit, ale také obědů. Podle Igora Třeslína, ředitele společnosti Storyous, která do českých restaurací dodává pokladní systémy, se dnes pod sto korun v Česku už prakticky nenaobědváte. Na vině je v první řadě rostoucí cena potravin – podle aktuálních údajů Českého statistického […]

České pivo – klenot České republiky

Dovolujeme si vás informovat o vzniku a možnosti využívání nového propagačního videa Ministerstva zemědělství o českém pivu. Prezentační videospot nese podtitul České pivo – klenot České republiky a vznikl pod záštitou Ministerstva zemědělství ve spolupráci s Českým svazem pivovarů a sladoven, členem platformy AMSP ČR Fandíme řemeslu, za účelem propagace českého piva na zahraničních veletrzích a výstavách, pivních festivalech, […]

Marketingový a obchodní maják v době neomezených možností

Jaké jsou hlavní obchodní a marketingové oblasti pro gastronomy, na které se v každodenním koloběhu jednou za čas podívat? Trh plný solitérních majitelů 1-2 gastroprovozů nebuduje ani mezi sebou nesdílí know-how. Zároveň dodavatelé do gastronomie nejsou praktičtí, též nesdílí potřebné know-how a zaměřují se pouze na své kategorie. Dali jsme proto dohromady odborníky z praxe, […]

LIVESTREAM ze Dne podnikatelů ČR 2019: politická debata 17:00 – 18:00 h

ČTK bude ve středu 30. října v servisu PROTEXT VIDEO od 17:00 do cca 18:00 vysílat živý videopřenos ze Dne podnikatelů ČR, který pořádá Asociace malých a středních podnikatelů a živnostníků ČR. Debaty se letos zúčastní: Andrej Babiš, předseda vlády, Karel Havlíček tentokrát jako místopředseda vlády a ministr průmyslu a obchodu a Jana Maláčová, ministryně […]

Projekt Moje restaurace představil “marketingový” manuál pro gastronomy na veletrhu FOR GASTRO&HOTEL 2019

Minulý týden jsme v rámci veletrhu For Gastro & Hotel představili řadu marketingových a obchodních kroků, na které by se měl každý gastronom zaměřit. V několika praktických workshopech vystoupila řada odborníků a zazněla témata jako: Principy brandingu a komunikace, zejména na sociálních médiích Jak oslovit, získat, udržet, motivovat a vést zaměstnance Řízení gastronomického byznysu skrze moderní technologie […]

Podniky kvůli špatným recenzím ztrácí téměř dvě třetiny hostů

U příležitosti Dne soukromého podnikání představila společnost MAKRO výsledky třetího ročníku reprezentativní mezinárodní studie. Ta se zaměřila na nejdůležitější kritéria, která zajímají zákazníky při výběru nezávislých podniků ze segmentu hotelů, restaurací a kaváren. Společnost MAKRO za podpory Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR již čtvrtým rokem pořádá Den soukromého podnikání, ten letos připadá […]